8500 Pápa, Teleki u. 2. +36 89 510 560 weores@papaitk.hu

 

Madarak és fák napja a napköziben és a tanulószobán ????????

Az 1.a osztályos tanulók az erdő életéről beszélgettek. Madarfészket készítettek, majd madarakat rajzoltak és színeztek, amelyek végül belekerültek a fészekbe.
Az 1.b a napköziben Erdő Ernő bácsi meséi: Az erdő, A fák című meséket nézték meg. Cinegét és házi verebet színeztek, majd rajzuknak hátteret készítettek.
A 2.a osztály tanulói a Madarak és fák napja alkalmából megismerkedtek e jeles nap rövid történetével. Az ismeretek elmélyítéséhez játékos feladatokat oldottak meg. Ezután szabadkézi rajzzal önálló képet készítettek.
A 2.b-ben népdalokat énekeltek a gyerekek. A dalok eléneklése, eljátszása után jellemezték a dalban felismert madarakat. Tudásukat tovább mélyítették az interaktív feladatok. Wordwall: kvíz, anagramma, szókereső.
A 3.a-sok csoportban dolgoztak. Legelső feladatként csapatnevet találtak ki. Kvíz formájában ismerkedtek meg a Madarak és fák napjával. A feladatok között szerepelt, hogy madarakat ismertek fel képekről, szólásokat egészítettek ki madárnevekkel. Nehéz feladatnak tűnt, de szépen helyt álltak a legutolsó feladatnál, ugyanis madárhangokat kellett felismerniük. A gyerekek élvezték a versenyt egymás ellen.
A 3.b tanulói Wordwall feladatokokon keresztül összegyűjtötték a madarak fő tulajdonságait, madárhangokat hallgattak és képekkel, madárnevekkel egyeztettek. Az olvasókönyvben már szerepelő madarakat külön kiemelték (varjú, szarka, gerle, csúszka, barázdabillegető, vörösbegy, cinege, stb…) Ezután egy fáról szóló mese következett. Az iskola udvarán lévő fákat megnézték, telefon segítségével beazonosították a fajtájukat, zsírkréta lenyomat készült a törzsükről.
A 4. évfolyamon megbeszélték a világnap fogalmát, jelentőségét, beszélgettek Hermann Ottó természetkutatóról és Chernel István ornitológusról, akiknek a világnap megünneplését köszönhetjük.
A madarak és fák kapcsolatának megvitatása után csoportosan és páros munkában fejtörőket oldottak meg. „A fa, mint élőhely” címmel betűhálóban élőlényeket kerestek, szókereső segítségével 35 fafajtát ismertek meg, madarakról keresztrejtvényt töltöttek ki, PPT-t néztek meg a megoldásként talált növényekről, állatokról. A szép, kitartó munka jutalmául színezőt választhattak, természetesen fákról és madarakról.
Az I. tanulószoba diákjai az interneten információkat gyűjtöttek a Föld napjának testvérünnepeként emlegetett hagyományról. Ezután "madárfát" rajzoltak. Végül digitális táblán játékos formában mélyítették eddigi tudásukat, s szereztek új ismereteket.
A II. tanulószoba diákjainak egyik csoportja madárneveket, a másik fákat gyűjtött, majd az ellenkező társaságnak kellett madár, illetve faneveket sorolni. Ha leírták, ki kellet húzni a többieknek a felsorolásból. Az a csapat nyert, amelyiknek több megoldása maradt. Ezek után csoportosítani kellett meghatározásokat, melyik jellemző a fákra, melyik a madarakra, melyik mindkettőre.
A III. csoportban a tanulószobások egy videót tekintettek meg, amelyből megtudhatták miért fontos mind a fák, mind a madarak létezése és megóvása. Ezt követően egy „beszélő” szarkáról és hollóról néztek rövid felvételt, majd pedig a tíz legokosabb állatról a Földön, amelyek között természetesen madarak is szerepeltek. Előtte meg kellett tippelniük, hogy szerintünk melyek ezek az állatok. Végül a diákoknak az elhangzottakkal kapcsolatos kvízt kellett kitölteniük a Kahoot honlapon tabletek segítségével.
Napközis tanítók és tanulószobai csoportvezetők

 

2023 madarak es fak napja

(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

 

Madarak és fák napja a napköziben és a tanulószobán ????????
Az 1.a osztályos tanulók az erdő életéről beszélgettek. Madarfészket készítettek, majd madarakat rajzoltak és színeztek, amelyek végül belekerültek a fészekbe.
Az 1.b a napköziben Erdő Ernő bácsi meséi: Az erdő, A fák című meséket nézték meg. Cinegét és házi verebet színeztek, majd rajzuknak hátteret készítettek.
A 2.a osztály tanulói a Madarak és fák napja alkalmából megismerkedtek e jeles nap rövid történetével. Az ismeretek elmélyítéséhez játékos feladatokat oldottak meg. Ezután szabadkézi rajzzal önálló képet készítettek.
A 2.b-ben népdalokat énekeltek a gyerekek. A dalok eléneklése, eljátszása után jellemezték a dalban felismert madarakat. Tudásukat tovább mélyítették az interaktív feladatok. Wordwall: kvíz, anagramma, szókereső.
A 3.a-sok csoportban dolgoztak. Legelső feladatként csapatnevet találtak ki. Kvíz formájában ismerkedtek meg a Madarak és fák napjával. A feladatok között szerepelt, hogy madarakat ismertek fel képekről, szólásokat egészítettek ki madárnevekkel. Nehéz feladatnak tűnt, de szépen helyt álltak a legutolsó feladatnál, ugyanis madárhangokat kellett felismerniük. A gyerekek élvezték a versenyt egymás ellen.
A 3.b tanulói Wordwall feladatokokon keresztül összegyűjtötték a madarak fő tulajdonságait, madárhangokat hallgattak és képekkel, madárnevekkel egyeztettek. Az olvasókönyvben már szerepelő madarakat külön kiemelték (varjú, szarka, gerle, csúszka, barázdabillegető, vörösbegy, cinege, stb…) Ezután egy fáról szóló mese következett. Az iskola udvarán lévő fákat megnézték, telefon segítségével beazonosították a fajtájukat, zsírkréta lenyomat készült a törzsükről.
A 4. évfolyamon megbeszélték a világnap fogalmát, jelentőségét, beszélgettek Hermann Ottó természetkutatóról és Chernel István ornitológusról, akiknek a világnap megünneplését köszönhetjük.
A madarak és fák kapcsolatának megvitatása után csoportosan és páros munkában fejtörőket oldottak meg. „A fa, mint élőhely” címmel betűhálóban élőlényeket kerestek, szókereső segítségével 35 fafajtát ismertek meg, madarakról keresztrejtvényt töltöttek ki, PPT-t néztek meg a megoldásként talált növényekről, állatokról. A szép, kitartó munka jutalmául színezőt választhattak, természetesen fákról és madarakról.
Az I. tanulószoba diákjai az interneten információkat gyűjtöttek a Föld napjának testvérünnepeként emlegetett hagyományról. Ezután "madárfát" rajzoltak. Végül digitális táblán játékos formában mélyítették eddigi tudásukat, s szereztek új ismereteket.
A II. tanulószoba diákjainak egyik csoportja madárneveket, a másik fákat gyűjtött, majd az ellenkező társaságnak kellett madár, illetve faneveket sorolni. Ha leírták, ki kellet húzni a többieknek a felsorolásból. Az a csapat nyert, amelyiknek több megoldása maradt. Ezek után csoportosítani kellett meghatározásokat, melyik jellemző a fákra, melyik a madarakra, melyik mindkettőre.
A III. csoportban a tanulószobások egy videót tekintettek meg, amelyből megtudhatták miért fontos mind a fák, mind a madarak létezése és megóvása. Ezt követően egy „beszélő” szarkáról és hollóról néztek rövid felvételt, majd pedig a tíz legokosabb állatról a Földön, amelyek között természetesen madarak is szerepeltek. Előtte meg kellett tippelniük, hogy szerintünk melyek ezek az állatok. Végül a diákoknak az elhangzottakkal kapcsolatos kvízt kellett kitölteniük a Kahoot honlapon tabletek segítségével.
Napközis tanítók és tanulószobai csoportvezetők

Elérhetőségek

Pápai Weöres Sándor Általános Iskola

8500 Pápa, Teleki u. 2.

Tel.: +36 89 510 560

E-mail: weores@papaitk.hu

OM:037009

VF 2301

Nyitvatartási idő:
07:00 - 18:00 óra között

Keresés

Információk

 

orokos

logo ref int color x small

aktiv iskola logo

EFOP 3.2 

Weores banner

 

fenntarthatosagi temahet 2021 

logo uj hulladekcsokkentes

dth logo

 

banner honlap
penz7 logo small

 

menza etlap

   

infopapa logo mini

 

papa ma logo sm 

palyazati logo 1

 

TAMOP 3 1 4 logo

 

O365 dl

 

KKA logo sm

 

pontvelem

 

mini W S Zoldbajnokok logo

 

link varosi ovodak

 

 határtalanul logo

Copyright © 2017. Pápai Weöres Sándor Általános Iskola. Powered by WebLION CMS&Host