8500 Pápa, Teleki u. 2. +36 89 510 560 weores@papaitk.hu

 

„Hulladékból újat!”

Idén november 18-26. között került megrendezésre az Európai Hulladékcsökkentési akcióhét, melyhez iskolánk ismét csatlakozott. A fókusztéma középpontjában a csomagolóipar ökológiai lábnyomának csökkentése, a csomagolásmentesség, és a csomagolás újrahasználata, újrahasznosítása, élettartamának növelése állt.
Ennek jegyében november 24-én az alsó tagozatos napközis délutánon kézműves foglalkozásokat tartottunk. Otthonunkban, iskolánkban fellelhető csomagolóanyagokból készítettünk különféle tárgyakat. Használtunk újságpapírt, díszcsomagolót, buborékfóliát, tejes poharat és annak fedőfóliáját, tízórais papírzacskókat, méteráru hengert. Készült az előzőnapi kakaós poharakból hóemberformájú ceruzatartó, poharas elkapó ügyességi játék, maradék karácsonyi csomagolópapírból angyalka karácsonyfadísz, manósapka, egy csodálatos adventi naptár és újágpapírból ajándéktasak.
A felsőtagozatos osztályokban a csomagolásmeneteség jegyében műanyag kulacs és uzsonnásdoboz szépségverseny tartottunk. A hét során diákjaink egy csoportja plakátokat készített egy élhetőbb, „zöldebb” jövő érdekében. Kreatívan újrahasznosították a pet palackokat, mosószeres flakonokat, papírgurigákat, melyekből manókat és ceruzatartókat készítettek.
November 24-én, pénteken minden osztály aktívan bekapcsolódott az iskolai papírgyűjtésbe, ezzel is kifejezve a fenntarthatóság fontosságát.
Szabó Katalin
természettudományos munkaközösség-vezető

 

hulladekbol ujat 2023

(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

 

 

Az „Őszi Kikerics” Körzeti Természetismereti Vetélkedő eredményei

A vaszari Ihász Gábor Általános Iskola által meghirdetett levelezős vetélkedőn iskolánkat a 3-4. és 5-6. évfolyamon is 2-2 csapat képviselte. A verseny feladatai nem kapcsolódtak közvetlenül a tananyaghoz, inkább játékos, kreatív elemeket tartalmazott. Témakörei az emberi test és egészsége volt. A feladatlap kitöltésére 60 perc állt rendelkezésre.
Tanulóink jól szerepeltek, szép eredményeket értek el.
3-4. évfolyam
I. helyezett: Balogh Szaffi 4.a és Seregélyes Dávid 3.b
Felkészítő pedagógusok: Mészárosné Pap Márta és Apostolné Nagy Ágnes
II. helyezett: Horváth Dominik 4. b és Kőszegi Patrik 3.a
Felkészítő pedagógusok: Őri Izabella és Szabó Katalin
5-6. évfolyam
II. helyezett: Szórádi Bence 6.a és Pap Fruzsina 5.a
Felkészítő pedagógus: Szabó Katalin
IV. helyezett: Szabó Károly Zsolt 6.b és Böröczky Attila Áron 5.b
Felkészítő pedagógus: Szabó Katalin
Tanulóinknak és a felkészítő pedagógusoknak szeretettel gratulálok!
Szabó Katalin
természettudományos munkaközösség-vezető

 

oszi kikerics 2023

(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

 

 

A közösség erejével a klímavédelemért

A kozosseg erejevel a klimavedelemert

(a teljes cikk és további képek megtekinthetők a Pápai Médiacentrum oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

 

 

Mozdulj a klímáért! 2023

Idén is örömmel csatlakozott iskolánk 2023. szeptember 1. és november 10. közötti időszakra meghirdetett kampányhéthez, melynek központi gondolata a közösség ereje.
Az elmúlt évekhez hasonlóan ismét lelkesen gyűjtöttük a Zöld mérföldeket.
Igyekeztünk minél kreatívabban megvalósítani a feladatok mindegyikét.
Osztályonként élőképeket alkottunk, melyeket egy fára helyeztünk fel, hogy kifejezzük közösségeink éghajlatváltozás elleni küzdelmét.
A legnépszerűbb kiscsoportos feladatnak a Természet művészet elnevezésű és a Faölelő embléma tervezése bizonyult. Az 1. 2. 3. 4. és a 6 . évfolyamon is fakéregből, lehullott falevelekből, termésekből termésképek, káprázatos levélképek és ötletes termésfigurákat készítettek diákjaink.
Faölelő emblémák, lógók digitális kultúra órán a 3. 4. 5. 6. évfolyam tanulói alkottak, amely a fák szeretetére, faölelésre bíztat.
A Kenyérre kenve című felhívás sem maradt ki, hiszen a 4.b osztály növényi alapanyagokból isteni szendvicskrémet, sárgarépa pástétomot készített. Az alapreceptet a világhálón találták, de a fűszerezésnél saját ízlésük vezette őket. Mindenkinek nagyon ízlett!
Gondolat a közösség erejéről felhíváshoz a 6.b osztály egy csoportja egy pár soros verset írt és szavalt el a közösség erejének, az összefogásnak a fontosságáról, mellyel Földünk védelmének érdekében rímeltek.
A 7. és 8. évfolyamos tanulóink megbeszélték, hogy miért fontosak a fák, milyen szerepük van, és miért kell megvédenünk őket. megtekintettek egy rövid filmet az élő fák hasznáról, majd kimentek az udvarra és a fák iránti szeretetüket kifejezve közösen átöleltek egyet.
Szabó Katalin
természettudományos munkaközösség-vezető
 
mozdulj a klimaert 2023
(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)
 

 

 

Madarak és fák napja a napköziben és a tanulószobán ????????

Az 1.a osztályos tanulók az erdő életéről beszélgettek. Madarfészket készítettek, majd madarakat rajzoltak és színeztek, amelyek végül belekerültek a fészekbe.
Az 1.b a napköziben Erdő Ernő bácsi meséi: Az erdő, A fák című meséket nézték meg. Cinegét és házi verebet színeztek, majd rajzuknak hátteret készítettek.
A 2.a osztály tanulói a Madarak és fák napja alkalmából megismerkedtek e jeles nap rövid történetével. Az ismeretek elmélyítéséhez játékos feladatokat oldottak meg. Ezután szabadkézi rajzzal önálló képet készítettek.
A 2.b-ben népdalokat énekeltek a gyerekek. A dalok eléneklése, eljátszása után jellemezték a dalban felismert madarakat. Tudásukat tovább mélyítették az interaktív feladatok. Wordwall: kvíz, anagramma, szókereső.
A 3.a-sok csoportban dolgoztak. Legelső feladatként csapatnevet találtak ki. Kvíz formájában ismerkedtek meg a Madarak és fák napjával. A feladatok között szerepelt, hogy madarakat ismertek fel képekről, szólásokat egészítettek ki madárnevekkel. Nehéz feladatnak tűnt, de szépen helyt álltak a legutolsó feladatnál, ugyanis madárhangokat kellett felismerniük. A gyerekek élvezték a versenyt egymás ellen.
A 3.b tanulói Wordwall feladatokokon keresztül összegyűjtötték a madarak fő tulajdonságait, madárhangokat hallgattak és képekkel, madárnevekkel egyeztettek. Az olvasókönyvben már szerepelő madarakat külön kiemelték (varjú, szarka, gerle, csúszka, barázdabillegető, vörösbegy, cinege, stb…) Ezután egy fáról szóló mese következett. Az iskola udvarán lévő fákat megnézték, telefon segítségével beazonosították a fajtájukat, zsírkréta lenyomat készült a törzsükről.
A 4. évfolyamon megbeszélték a világnap fogalmát, jelentőségét, beszélgettek Hermann Ottó természetkutatóról és Chernel István ornitológusról, akiknek a világnap megünneplését köszönhetjük.
A madarak és fák kapcsolatának megvitatása után csoportosan és páros munkában fejtörőket oldottak meg. „A fa, mint élőhely” címmel betűhálóban élőlényeket kerestek, szókereső segítségével 35 fafajtát ismertek meg, madarakról keresztrejtvényt töltöttek ki, PPT-t néztek meg a megoldásként talált növényekről, állatokról. A szép, kitartó munka jutalmául színezőt választhattak, természetesen fákról és madarakról.
Az I. tanulószoba diákjai az interneten információkat gyűjtöttek a Föld napjának testvérünnepeként emlegetett hagyományról. Ezután "madárfát" rajzoltak. Végül digitális táblán játékos formában mélyítették eddigi tudásukat, s szereztek új ismereteket.
A II. tanulószoba diákjainak egyik csoportja madárneveket, a másik fákat gyűjtött, majd az ellenkező társaságnak kellett madár, illetve faneveket sorolni. Ha leírták, ki kellet húzni a többieknek a felsorolásból. Az a csapat nyert, amelyiknek több megoldása maradt. Ezek után csoportosítani kellett meghatározásokat, melyik jellemző a fákra, melyik a madarakra, melyik mindkettőre.
A III. csoportban a tanulószobások egy videót tekintettek meg, amelyből megtudhatták miért fontos mind a fák, mind a madarak létezése és megóvása. Ezt követően egy „beszélő” szarkáról és hollóról néztek rövid felvételt, majd pedig a tíz legokosabb állatról a Földön, amelyek között természetesen madarak is szerepeltek. Előtte meg kellett tippelniük, hogy szerintünk melyek ezek az állatok. Végül a diákoknak az elhangzottakkal kapcsolatos kvízt kellett kitölteniük a Kahoot honlapon tabletek segítségével.
Napközis tanítók és tanulószobai csoportvezetők

 

2023 madarak es fak napja

(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

 

Madarak és fák napja a napköziben és a tanulószobán ????????
Az 1.a osztályos tanulók az erdő életéről beszélgettek. Madarfészket készítettek, majd madarakat rajzoltak és színeztek, amelyek végül belekerültek a fészekbe.
Az 1.b a napköziben Erdő Ernő bácsi meséi: Az erdő, A fák című meséket nézték meg. Cinegét és házi verebet színeztek, majd rajzuknak hátteret készítettek.
A 2.a osztály tanulói a Madarak és fák napja alkalmából megismerkedtek e jeles nap rövid történetével. Az ismeretek elmélyítéséhez játékos feladatokat oldottak meg. Ezután szabadkézi rajzzal önálló képet készítettek.
A 2.b-ben népdalokat énekeltek a gyerekek. A dalok eléneklése, eljátszása után jellemezték a dalban felismert madarakat. Tudásukat tovább mélyítették az interaktív feladatok. Wordwall: kvíz, anagramma, szókereső.
A 3.a-sok csoportban dolgoztak. Legelső feladatként csapatnevet találtak ki. Kvíz formájában ismerkedtek meg a Madarak és fák napjával. A feladatok között szerepelt, hogy madarakat ismertek fel képekről, szólásokat egészítettek ki madárnevekkel. Nehéz feladatnak tűnt, de szépen helyt álltak a legutolsó feladatnál, ugyanis madárhangokat kellett felismerniük. A gyerekek élvezték a versenyt egymás ellen.
A 3.b tanulói Wordwall feladatokokon keresztül összegyűjtötték a madarak fő tulajdonságait, madárhangokat hallgattak és képekkel, madárnevekkel egyeztettek. Az olvasókönyvben már szerepelő madarakat külön kiemelték (varjú, szarka, gerle, csúszka, barázdabillegető, vörösbegy, cinege, stb…) Ezután egy fáról szóló mese következett. Az iskola udvarán lévő fákat megnézték, telefon segítségével beazonosították a fajtájukat, zsírkréta lenyomat készült a törzsükről.
A 4. évfolyamon megbeszélték a világnap fogalmát, jelentőségét, beszélgettek Hermann Ottó természetkutatóról és Chernel István ornitológusról, akiknek a világnap megünneplését köszönhetjük.
A madarak és fák kapcsolatának megvitatása után csoportosan és páros munkában fejtörőket oldottak meg. „A fa, mint élőhely” címmel betűhálóban élőlényeket kerestek, szókereső segítségével 35 fafajtát ismertek meg, madarakról keresztrejtvényt töltöttek ki, PPT-t néztek meg a megoldásként talált növényekről, állatokról. A szép, kitartó munka jutalmául színezőt választhattak, természetesen fákról és madarakról.
Az I. tanulószoba diákjai az interneten információkat gyűjtöttek a Föld napjának testvérünnepeként emlegetett hagyományról. Ezután "madárfát" rajzoltak. Végül digitális táblán játékos formában mélyítették eddigi tudásukat, s szereztek új ismereteket.
A II. tanulószoba diákjainak egyik csoportja madárneveket, a másik fákat gyűjtött, majd az ellenkező társaságnak kellett madár, illetve faneveket sorolni. Ha leírták, ki kellet húzni a többieknek a felsorolásból. Az a csapat nyert, amelyiknek több megoldása maradt. Ezek után csoportosítani kellett meghatározásokat, melyik jellemző a fákra, melyik a madarakra, melyik mindkettőre.
A III. csoportban a tanulószobások egy videót tekintettek meg, amelyből megtudhatták miért fontos mind a fák, mind a madarak létezése és megóvása. Ezt követően egy „beszélő” szarkáról és hollóról néztek rövid felvételt, majd pedig a tíz legokosabb állatról a Földön, amelyek között természetesen madarak is szerepeltek. Előtte meg kellett tippelniük, hogy szerintünk melyek ezek az állatok. Végül a diákoknak az elhangzottakkal kapcsolatos kvízt kellett kitölteniük a Kahoot honlapon tabletek segítségével.
Napközis tanítók és tanulószobai csoportvezetők

 

Európai Hulladékcsökkentési Hét

A héten iskolánk változatos feladatokkal vett részt a 2022. évi Európai Hulladékcsökkentési Héten. Az idei év témája a textil volt. A fenntartható jövő érdekében a tudatos hulladékgazdálkodásra, a hulladék keletkezésének megelőzésére, a termékek újrahasználatára, valamint az anyagok újrahasznosításának fontosságára hívtuk fel diákjaink figyelmét.
Alsó tagozaton régi ruhákból alkottunk új dolgokat. Készült textil szaloncukor, zokniból hóember, textilkép, filcből mikulásvirág, manó, farmernadrágból táska, bontott fonalból körmönfonással karkötő.
Felső tagozaton kooperációs játékok során óriási varrt ernyő segítségével fejlesztették a gyerekek együttműködési képességét. A háztartástan szakkörre járó tanulók maradék textilanyagokból tűpárnákat varrtak valamint a textil újrahasznosításával kapcsolatban a kinőtt, megunt, már nem használt ruhák sorsáról beszélgettek. Tanulóink nemes felajánlást tettek. Ezekkel a ruhadarabokkal útra keltek, és leadták azokat a Család- és Gyermekjóléti Szolgálatnál.
Diákjaink örültek, hogy jó helyre, az arra rászorulókhoz kerülnek egykor kedvenc ruhadarabjaik.
A hét nem múlhat el anélkül, hogy közvetlen környezetünkre ne figyelnénk fokozotabban, ezért alsó tagozatos környezetismeret szakkörön a negyedikesekkel lelkesen jártuk körbe intézményünket és szedtük össze kesztyűben a biztonságosan szedhető és zsákban gyűjthető szemetet.
Szabó Katalin
természettudományos munkaközösség-vezető
europai hulladekcsokkentesi het
(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

 

Európai Hulladékcsökkentési Hét 2021

 

Iskolánkban ezen a héten zajlott az Európai Hulladékcsökkentési Hét. A fenntartható jövő érdekében 2009-ben indított kezdeményezés célja, hogy a résztvevő országok lelkes önkéntesei egy teljes héten keresztül saját ötleteikkel hívják fel a figyelmet a tudatos hulladékgazdálkodásra, a keletkező mennyiség csökkentésére, valamint az anyagok újrahasznosításának fontosságára. A főszervező EWWR – European Week for Waste Reduction – a hulladékok problémakörén keresztül szándékozik bemutatni a fenntartható fogyasztás és a körforgásos gazdaság jelentőségét. Az idei tematikus hét kiemelt témája a „körkörös közösségek”. Iskolánk 24 akcióval csatlakozott a programhoz.

 

260168391 1330285804077540 2096329659337447690 n

259238602 466861338206614 8611058230065167392 n

260944457 438995727620168 1210116338291684592 n

261073881 449342809889840 5068649385042804994 n

260829625 1235963566916023 8612561261226262185 n

260138681 4409784172424024 2640181655647425481 n

260624653 320826699584110 6686705688250345378 n

260504602 444057490568616 7710904193014234994 n

261715757 627542981605265 5422544396047062155 n

261801427 2164088480399161 7626827053187429167 n

(További képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

 

 

Őszi papírgyűjtés iskolánkban

 

A mai napon elkezdődött az alsó tagozatosok által gyűjtött papír mérlegelése és kontinerbe helyezése.

Együtt a Földért, a környezetünkért!

 

2021osz papirgyujtes

 

(További képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattinva: LINK)

 

Elérhetőségek

Pápai Weöres Sándor Általános Iskola

8500 Pápa, Teleki u. 2.

Tel.: +36 89 510 560

E-mail: weores@papaitk.hu

OM:037009

VF 2301

Nyitvatartási idő:
07:00 - 18:00 óra között

Keresés

Információk

 

orokos

logo ref int color x small

aktiv iskola logo

EFOP 3.2 

Weores banner

 

fenntarthatosagi temahet 2021 

logo uj hulladekcsokkentes

dth logo

 

banner honlap
penz7 logo small

 

menza etlap

   

infopapa logo mini

 

papa ma logo sm 

palyazati logo 1

 

TAMOP 3 1 4 logo

 

O365 dl

 

KKA logo sm

 

pontvelem

 

mini W S Zoldbajnokok logo

 

link varosi ovodak

 

 határtalanul logo

Copyright © 2017. Pápai Weöres Sándor Általános Iskola. Powered by WebLION CMS&Host