8500 Pápa, Teleki u. 2. +36 89 510 560 weores@papaitk.hu

 

Digitális Témahét

Iskolánk már kilencedik alkalommal csatlakozott a Digitális Témahéthez. A digitális pedagógia legnagyobb eseményébe valamennyi osztály bekapcsolódott. A mindennapjaink része a digitális eszközök használata és ez a program lehetőséget adott arra, hogy a kiválasztott témákat, projekteket digitális eszközökkel és módszerekkel valósítsuk meg, fejlesztve ezáltal tanulóink digitális kompetenciáját.
Alsó tagozat
Az 1. és 2.osztályosok a hét minden napján megfigyelték, milyen digitális eszköz, vagy program segít bennünket a tanulásban, úgy az iskolában, mint odahaza.
Az 1. évfolyamon a digitális és nem digitális eszközök közötti különbséget beszélték meg a tanulók. Ezek előnyeiről és hátrányairól is szó esett. A digitális táblánál megoldott feladatok pedig tovább bővítették a tudásukat. A tablet használatával is foglalkoztunk. Az égig érő paszuly című mese feldolgozása után a tableten képeket gyűjtöttünk a mese ismeretlen kifejezéseinek magyarázatára valamint wordwallos feladatokat fejthettek meg a tanulók.
A 2. évfolyamon az internet veszélyeivel, illetve annak biztonságos használatával ismerkedtek diákjaink. Ennek keretében tanulságos meséket néztek, interaktív feladatokat oldottak meg. A téma lezárásaként a gyerekek figyelemfelhívó plakátot terveztek az internet biztonságos használatáról.
Reméljük, a korai edukációval elérhetjük azt, hogy már egész fiatalon tudatos internethasználók válnak a gyerekekből.
A 3. és 4. évfolyamon a MÉDIAPAKK foglalkozás-sorozat 2. óráját dolgoztuk fel.
Az alkalom, a tanulók már meglévő médiaismereteiből kiindulva, azokat rendszerezve valósítja meg a médiatudatosságra való nevelést.
Célunk, hogy segítsük tanulóinkat az eléjük zúduló médiatartalmak közötti választásban, a jó és rossz élmények feldolgozásában.
A rajzolás, a beszélgetés, mint az élményfeldolgozás eszközei, illetve a média teremtett világának, a médianyelv működésének a korosztály számára érthető módon történő bemutatása segít a tudatos, önálló médiahasználat kialakításában, és megalapozza a későbbi médianevelést.
Felső tagozat
Az 5. osztályokban igyekeztek a gyermekek figyelmét a biztonságos internethasználatra irányítani. Egy előadást néztek meg, majd tesztfeladatot oldottak meg a hallottakkal kapcsolatban.
A 6.a osztály a korhatáros tartalmakról beszélgetett. A tévéképernyő sarkában, a mozikban vetített filmek, valamint a számítógépes vagy online játékok esetében is minden képernyőn vagy tárgyi csomagoláson megtalálhatók a korhatárkarikák, amelyek tájékoztatnak bennünket arról, hogy az adott médiatartalmak milyen korú gyermekeknek valók. A korhatárkarika tehát nem díszítőeleme a képernyőnek, hanem fontos információt hordoz.
A 6.b osztály a közelgő erdei iskolai kirándulásukra hangolódott. Projektjük kiemelt témája a turistajelzések megismerése volt. Megtekintettek egy erről szóló oktatófilmet, majd közös és önálló feladatokkal tesztelték megszerzett tudásukat kvízek, puzzle és memóriajátékok megoldásával-mindezt a digitális technológia nyújtotta eszközök és alkalmazások segítségével.
Etika órákon az 5., a 6. és a 7. évfolyamon az internetes zaklatással foglalkoztak. Megtekintettek egy kisfilmet a témával kapcsolatban, majd személyes tapasztalatokról beszélgettek.
A 8.a osztályosok digitális feladatok segítségével ismerték meg a nyelvtípusokat, nyelvünk eredetét és nyelvrokonság bizonyítékait.
Az Aktív iskola programhoz csatlakozva az idei tanévben tanulói kérdőívet töltöttek ki a felsősök. Kíváncsiak vagyunk rá, hogy milyen a tanulóink mozgás iránti attitűdje és aktivitási szintje. Vajon hány százalékuk éri el a WHO által ajánlott napi 60 perces mozgásmennyiséget? Szeretnénk visszajelzést, hogy miként vélekednek tanulóink az iskolában szervezett mozgáskínálatról, a testnevelés- és sportfoglalkozásokról, valamint arról, hogyan érzik magukat általánosságban az iskolában. Az Aktív Iskolai ötlettár áttekintése után bíztattuk tanulóinkat, hogy bátran vegyétek elő a kütyüket, fókuszáljanak az értelmes, mozgást támogató felhasználásukra! Használják célirányosan a digitális eszközöket a mozgáshoz, sportoláshoz is!
Munkaközösség-vezetők
 
2024 digitalis temahet
(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)
 

Elérhetőségek

Pápai Weöres Sándor Általános Iskola

8500 Pápa, Teleki u. 2.

Tel.: +36 89 510 560

E-mail: weores@papaitk.hu

OM:037009

VF 2301

Nyitvatartási idő:
07:00 - 18:00 óra között

Információk

 

orokos

logo ref int color x small

aktiv iskola logo

EFOP 3.2 

Weores banner

 

fenntarthatosagi temahet 2021 

logo uj hulladekcsokkentes

dth logo

 

banner honlap
penz7 logo small

 

menza etlap

   

infopapa logo mini

 

papa ma logo sm 

palyazati logo 1

 

TAMOP 3 1 4 logo

 

O365 dl

 

KKA logo sm

 

pontvelem

 

mini W S Zoldbajnokok logo

 

link varosi ovodak

 

 határtalanul logo

Copyright © 2017. Pápai Weöres Sándor Általános Iskola. Powered by WebLION CMS&Host