Pályaorientációs nap 001

Pályaorientációs nap 002

Pályaorientációs nap 003

Pályaorientációs nap

4.b.

Ideje: 2017. október 20.

Helye: 4.b tanterme

Eszközök: projektor, letöltött kisfilmek, puzzle, ragasztó, filctoll, papírok

Program terve: 

   - Filmvetítés különböző foglalkozásokról

   - Foglalkozások képeinek (puzzle) kirakása, s hozzájuk tartozó cselekvések, tárgyak (szavak) gyűjtése

   - Mi leszek, ha nagy leszek? - rajzkészítés

Vannak olyan emberek, akik már kisgyermekkoruk óta tudják, hogy mik szeretnének lenni, mivel szeretnének foglalkozni felnőtt korukban, sokan azonban még egészen a pályaválasztáshoz közel is bizonytalankodnak. Feladatunk, hogy megmutassuk számukra, hogy milyen lehetőségek közül választhatnak. Ez a délelőtt erről szólt.

Elsőként megnéztük a Magyar népmesék sorozat „ A csillagász, a lopó, a vadász meg a szabó” c. epizódját, melyben a király 4 fia elindul mesterséget keresni. A humoros rajzfilm után különböző foglalkozásokról  ( pl: kádár, pék) szóló kisfilmet nézhettek, továbbá a „Hogyan készül?” sorozat egy-egy epizódjában bepillantást nyerhettek a gyerekek mai gépesített világunkba. Láthatták, hogy nagyon sok használati tárgyunk, ételünk futószalagon készül, melyek előállításához alig van szükség emberi kézre.
A filmek elgondolkodtatták a gyerekeket, egész komoly dolgokról is szó esett, kifejtették véleményüket a látottakról.
Ezután egy rövid „Amerikából jöttem, mesterségem címere…” játékot játszottunk, hogy kicsit megmozgassuk magunkat.

Ezt követően 2 csoportba rendeződtünk, s puzzle kirakókat kellett helyes sorrendben felragasztani egy lapra. A fiúknak úgynevezett „fiús”, a lányoknak pedig „lányos” szakmák képeit vágtam fel.

                      

Miután sikerült összerakni a képet, le kellett írniuk a foglalkozások nevét, s végig kellett gondolniuk, hogy mit is csinálnak a képen látható emberek. Kértem, hogy tárgyakat is írjanak a papírra, ami a munkával összefügg. Itt csoporton belül párokban dolgoztak, majd miután elfogyott az ötlet, körbejárhattak, s kiegészíthették egymás munkáját, a párok által gyűjtött szavakat.

                            

Először mindenki a saját neme foglalkozásait, majd utána a másikét is megnézhette, kipótolhatta általa jónak vélt szavakkal. A gyerekek kritikus szemmel figyelték társaik munkáját, s ügyes ötletekkel egészítették ki a gyűjteményt.

       

Ezután a kész munkák felkerültek a táblára, s közösen átbeszéltük a megoldásokat.

                 

A nap zárásaként kértem, hogy rajzolják le, milyen foglalkozást választanának, mik szeretnének lenni felnőttkorukban.  Rajzolás közben jártam köztük, s beszélgettünk rajzaikról. Többen megosztották velem, hogy miért éppen azt a foglalkozást választották. Aranyos kis indokaik voltak.  A képeket nem sikerült befejezniük az idő rövidsége miatt, de délután még folytathatták.

    

Remélem, hogy sikerült felkelteni érdeklődésüket az egyes foglalkozások iránt, s ha eljön az idő, jól választanak majd.

Pápa, 2017. október 25.                                           Gosztola Erika

                                                                                  osztályfőnök